Sa dolaskom toplijih dana raste potreba za rashlađivanjem automobila da bi Vaša vožnja bila udobna. S obzirom na to da temperatura u kabini automobila može porasti do 60°C, provera klima uređaja u vašem automobilu treba da bude vaš glavni prioritet. Kompresor klime i ostali delovi rashladnog sistema se moraju proveravati barem jednom u intervalu od dve godine uređaja kako bi se hlađenje održalo na maksimalnoj efikasnosti. Neodržavanjem klima sistema u vozilu može se pojaviti mnoštvo problema kao što su slabo hlađenje, miris, neispravan kompresor i mnogi drugi.
Svi auto delovi koji su potrebni da bi rashladni sistem imao maksimalne performanse su veoma bitni. Pokušaćemo da Vam damo savete koje delove obavezno morate proveriti pre početka visokih temperatura i izbeći dodatne troškove za popravku istih.
Delovi rashladnog sistema
Da bismo bolje shvatili kako rashladni sistem funkcioniše upoznaćemo Vas sa komponentama
Kompresor
Kompresor klime kao što nam ime govor, ima funkciju kompresije rashladnog sredstva. Kompresor radi kao pumpa koja pritiska rashladno sredstvo i prenosi ga na isparivač. Pogonski remen pokreće kompresor. Takođe pokreće servo upravljač, pumpu za vodu itd.
Freon
Rashladno sredstvo (freon) je supstanca koja se koristi u toplotnom ciklusu za prenos toplote iz jedne oblasti i njeno odvođenje u drugu. Najčešći rashladni fluid koji se koristi u auto AC je R134-a, ali se u novija vozila u poslednje vreme koristi R-1234.
Hladnjak klime
Kada kompresor vrši pritisak na rashladno sredstvo, kondenzator radi na smanjenju temperature i pritiska vrućih gasova koji dolaze iz rashladnog sredstva. Hladnjak klime nije isto što i hladnjak motora i on se obično nalazi ispred samog radijatora.
Sušač
Sušač klime nekada može biti integrisan u sam hladnjak klime i tada je potrebno promeniti samo uložak. Sušač klime ima funkciju povlačenja vlage koja može da prodre u sistem klimatizacije i kabinu.
Evaporator
Evaporater je zadužen za hlađenje vazduha rashladnim sredstvom pre nego što se uduva u kabinu vašeg vozila. Obično se nalazi odmah iza kontrolne table.
Način rada rashladnog sistema
Da bismo pokrenuli sistem hlađenja potrebno je da pritisnemo prekidač u kabini. Tie pokrećete kompresor klime koji crpi snagu iz motora. Nakon toga se kompresuje rashladno sredstvo u sistemu što dovodi do pretvaranja gasa (freona) u rashladnu tečnost. Put se u tečnom stanju nastavlja do kompresora klime (kondenzatora) koji izvlači toplotu pomoću ventilatora.
Sledeći dolazi na red dolazi ekspanzioni ventil koji reguliše pritisak i kroz njega tečnost dolazi do sušača koji izbacuje nečistoćei vlagu iz sistema. Takav hladan i čist vaduh dolazi do isparivača koji pomoću ventilatora kabine ubacuje hladan vazduh u Vašoj instrument tabli.
Saveti za održavanje
Da bi sistem hlađenja funkcionisao i hladio kabinu našeg automobila potreno je redovno održavanje. Ponekada to može biti udarac na naš budžet pa ćemo Vam dati savete da održavate auto u sopstvenoj režiji...
Očistite otvore za ventilaciju
Na otvorima u komandnoj rabli predviđenim za ventilaciju zadržava se pračina koja može da se akumulira i začepi rashladni sistem. Sunđerom operite rešetke i ne dozvolite da sva nečistoća prodre u sistem.
Očistite filter kabine
Filter kabine se nalazi u komandnoj tabli, obično uspod kasete koje služi za odlaganje stvari. Do njega je lako doći. Izvucite filter koji možete istresti od prašine ili očetkati. Na samom filteru se nekada javlja buđ i poželjno je što čeđće ponoviti ovu operaciju.
Očistite hladnjak klime
Hladnjak klime se nalazi ispod prednjeg branika i prilikom pranja vozila možete ga očistiti. Uperiti smrk vode kroz rešetke u braniku sa prednje strane i skinućete veliki deo nečistoća.
Nadamo se da ste upoznali sistem rada hlađenja automobila i da ste dobili korisne savete za održavanje. Ukoliko neki deo ovog sistema nepravilno funkcioniše i potrebna mu je zamena možete se obratiti za delove firmi Lefindes koja je specijalizovana za prodaju kompresora klime i delova.
KOMENTARI (0)