1614   3

Kako je nastala mirišljava jelkica – najpoznatiji osveživač za automobil

Osveživači za automobil su nešto na šta smo toliko navikli, da više o njima i ne razmišljamo. Kupujemo ih po inerciji, jer kao što volimo da u našim domovima lepo miriše, isto želimo i za svoje automobile. I najčešće kupujemo upravo jelkice, jer ih ima svuda, po pristupačnoj ceni. A znate li kada je i kako nastala mirišljava jelkica, najpoznatiji osveživač za automobil? Ostanite sa nama i saznaćete.

Ko je napravio jelkicu i kada je ona nastala?

Ovaj izum, pojavio se 1952. godine, a napravio ju je Džulijus Sejman, hemičar, rodom iz Kanade. U to vreme, već je živeo u malom gradu po imenu Votertaun u severnom delu države Njujork (SAD). Ideja je nastala kada mu se vozač mlekare požalio na miris prolivenog mleka.

Koristeći svoje iskustvo ekstrakcije eteričnih ulja iz kanadskih zimzelenih stabala, Sejman je dizajnirao veoma efikasan osveživač vazduha za automobil. Dve godine kasnije, 1954, Sejman je podneo patent za papir impregniran supstancama koje uništavaju mirise i osvežavaju vazduh, celofanski omotač i kanap na koji se može okačiti. Dao mu je danas prepoznatljiv oblik jelkice, i razvio više različitih mirisa. I, to je bio početak.

Zašto je ovaj osveživač dobio baš oblik jelkice?

Pa, zato što ga je jelkica podsećala na domovinu. Dizajn jelkice inspirisan je vremenom koje je pronalazač proveo u šumama Kanade, ekstrahujući eterična ulja. Njegovim napornim radom i upornošću, ovaj proizvod je ubrzo postigao veliki uspeh u Sjedinjenim Državama, a on je počeo da ga izvozi širom sveta.

Šta je ključ uspeha ovog osveživača?

Kao i obično, ključ uspeha leži u nepokolebljivoj posvećenosti kvalitetu kako samog pronalazača, tako i firme koja ih je prva proizvela, a to je „Little Trees“ (u prevodu s engleskog – „malo drveće“). Dokazali su da proizvod može da izgleda sasvim jednostavno, ali da svi njegovi delovi podležu rigoroznom testiranju kvaliteta. Tako da, ako ste mislili da je to parče kartona umočeno u bilo kakvo mirisno sredstvo, prevarili ste se.

50 nijansi mirisa širom sveta

Ovi mali osveživači vazduha dostupni su širom sveta, od plaža u Španiji i Australiji, do taksija u Njujorku i Rio de Žaneiru. Prave ih razne firme širom sveta, kao što su „Magic Trees“ u Velikoj Britaniji, „Wunder-Baum“ u Nemačkoj, Poljskoj, Švedskoj, Norveškoj i Finskoj ili „Arbre Magique“ u Francuskoj, Španiji i Italiji, ali su oblik i kvalitet svuda dosledni.

Širom sveta, proizvode se u preko 50 nijansi mirisa. U mnogim zemljama, recimo u Velikoj Britaniji, najpopularniji je miris “Crni led” (Black Ice), koji je snažan, muški miris u stilu kolonjske vode. Prati ga “Miris novog auta” (New Car Scent), koji dočarava onu poznatu aromu unutrašnjosti novog automobila, stvorenog kombinacijom materijala. Evropske zemlje, uključujući i našu, najčešće kupuju “Aromu vanile” (Vanillaroma). Njena popularnost ne opada ni danas i sasvim smo sigurni da ste i sami, bar nekada u životu, kupili baš nju, bilo za svoj, ili iznajmljeni auto.

Mirisi se menjaju sa promenljivim trendovima

Kompanija „Little Trees“ konstantno razvija nove mirise, kako bi zadovoljila potrebe izbirljivih potrošača. Neke od novih aroma koje tek stiču popularnost su „Relax“ i „Pure Steel“. Vrlo su upečatljivog dizajna, a napravljene su da privuku potrošače kojima je potreban osveživač koji izgleda privlačno, kao i da osvežava prema visokim standardima koje se od ove firme i očekuju.

Što se tiče mirisa, inspiraciju jednostavno nalaze svuda. Pokušavaju da ostanu u toku sa novim trendovima, pa tako, pošto su videli da se muški mirisi traže sve više, pokušali su da razviju više takvih, kao što je „Pure Steel“, koji donosi potpuno novi pogled na kategoriju sa sofisticiranim mirisom i upečatljivim dizajnom, sa dijamantima na ploči.

Sve je to lepo, ali od čega su tačno napravljeni ovi osveživači vazduha za auto?

Na to, neki konkretniji odgovor, nažalost, nismo uspeli da pronađemo, jer je u pitanju strogo čuvana tajna. Kao što najprodavaniji proizvod svih vremena, “Coca-colla”, nikada nikome nije odala svoj tačni recept, tako ni u ovom slučaju nećemo saznati precizan sastav. Ipak, ono što njihov direktor Votson kaže je da su sve komponente najvišeg kvaliteta, kako bi se obezbedile visoke performanse i bezbednost.

2013. godina donela je rekordnu prodaju jelkica firme „Little Trees“

Naravno, oni to pripisuju kontinuiranoj efikasnosti, kvalitetu i vrednosti njihovih proizvoda. Zbog svega toga, jasno je zašto im popularnost raste. Ipak, oni nastavljaju sa inovacijama, zbog poboljšanih i efikasnijih sistema klimatizacije u automobilima. Posle milijardi jelkica prodatih širom sveta, izgleda da se još uvek sasvim dobro bore sa izazovom.

Za kraj...

Mnogo je stvari u životu koje uzimamo zdravo za gotovo, a pritom, bez nekih od njih, teško da bismo mogli da zamislimo svoj život. Mirišljava jelkica nije jedna od neophodnih, ali je sigurno jedna od stvari koje nam život čine prijatnijim.

Ipak, za neke od nas jelkice imaju prejak miris, pa je u tom slučaju bolje kupiti neki od prečišćivača vazduha za auto, sa kojima tih problema nema. Uz jedan ovakav aparat, u svom autu, disaćete kao dok šetate kroz šumu, i samim tim mnogo više uživati u putovanju.

A kakva vi iskustva imate sa osveživačima vazduha za automobil? Podelite to sa nama u komentarima.

 

Autorski tekst: Jelena Todorović

 

KOMENTARI (3)

  1. avatar
    Bereta

    O, bravo za tekst! Nisam znao nisat o ovome i hvala za edukaciju.

    Preporuči | +1

  2. avatar
    Jaca

    Zanimljivo! Hvala!

    Preporuči | +2

  3. avatar
    Nadja

    Zanimljivo, nisam znala sve ove podatke, inace obozavam jelkice za automobile i uvek imam barem 2 u autu.

    Preporuči | +2

Pošaljite komentar