Ovo je vreme dominacije informatičkih tehnologija. Oglašavanje putem Interneta je postalo standard. Kako iskoristiti Internet za što uspešniju prodaju svojih vozila, odnosno za kupovinu istih?
XML automatski prenos podataka
Mnogi auto placevi, dileri imaju sopstveni sajt, na kome oglašavaju svoja aktuelna vozila za prodaju. Mislim kao bajagi sopstveni sajt. Jer su ih neki iskusni ubedili da to možda i nije tako. Takođe, ogroman broj njih oglašava svoju ponudu automobila na jednom ili dva velika portala za prodaju polovnjaka. I to je to. Kraj priče po mišljenju 95% vlasnika auto-placeva. Srbija međ šljivama. Ali ajmo redom.
Tokom vremena većina vlasnika auto placeva ili bar njihovih menadžera, nekako uspe da shvati da je korisno da podaci o njihovim vozilima budu ne samo na njihovom sajtu, već i na drugim posećenim sajtovima koji se tiču kupoprodaje automobila. Srpski smisao za biznis nema alternativu niti preteranu perspektivu. Bar iz ugla vlasnika auto placeva.
Ali tu stiže ogromna frtutma. Kako mali Perica da shvati da postoji više sajtova za auotmobile od dva sajta? DEsetine, da ne kažem stotine i to u Srbiji. Teško, verujte mi. Obavio sam razgovore sa većinom vlansika auto placeva odnosno ovlašćenih lica. Nisu stigli da broje dalje od dva. Kažu, komplikovano je.
Da, zaista je komplikovano. Pitate ih sledeće:
- Da li je to vaš sajt?
Kažu: - Jeste.
- Da li su to podaci o vašim vozilima?
Kažu: - Jesu.
- A šta biste rekli ako vam kažemo da ne morate ručno da unosite oglase o svojim vozilima na tuđim sajtovima, već da svi sajtovi koji to žele mogu da preuzimaju podatke o vašim vozilima sa vašeg sajta? A oni koji to neče besplatno njima platite. Ali suština je da vi samo unosite podatke na svom sajtu i to je to.
95% vlasnika auto placeva ne razume ni šta ih pitate. Toliko o modernim tehnologijama u Srbiji. MIslim te moderne tehnologije već više od deceniju su dostupne svima. Ali iz nekog razlgoa vlasnici auto placeva ne razumeju da mogu da pojednostave svoje poslovanje, smanje troškove i povećaju prodaju ako njihove ponude automobila vidi više potencijalnih klijenata.
Postoje sajtovi koji se bave baš oglašavanjem vozila vlasnika i/ili auto placeva. Svaki takav sajt je potencijalni partner kome treba ponuditi XML da preuzima i objavljuje oglase za odnosni auto plac. Vlasnici auto placeva, odnosno osobe u tim firama zaduženi za marketing tj. neku korespodenciju, da ne kažemo baš prodaju, najčešće iz sopstvenog neznanja ubede vlasnike placa da im ne treba XML iako uredno plaćaju svog programera, plaćaju održavanje sajta, a jedini razlog je ono srpsko ne znam i neću da učim više, što sam naučio naučio, za mene da neko uči prodaji automobila :).
Ako agencija ima sajt koliko vremena treba da se napravi procedura za XML fajl?
Za programera koji sme da se tako nazove, posao izrade procedure za kreiranje XML fajla na osnovu postoječe baze vozila je oko 2 sata. Manje ili više, zavisi od raspoloženja, i pre svega iskustva. Taj posao je jednokratan i kasnije se može automatizovati putem CRON JOB tako da sav dalji posao sinhronizacije podataka izmedju agencijskog sajta i portala see obavlja automatski.
Da li je prenos podataka putem XML fajla besplatan?
Na nekom sajtu jeste besplatno, na nekom sajtu nije. Tamo gde jeste vlasnik nema šta da izgubi, samo može da profitira ako uspostavi saradnju sa portalom oko preuzimanja podataka putem XML fajla. Ono što sigurno znamo je da naš partnerski sajt PronadjiAuto besplatno preuzima podatke putem XML, a njegova pozicija i posećenost na Guglu je odlična.
Tamo gde se plaća, svaki vlasnik treba da napravi kalkulaciju da li mu se to isplati, ili mu se više isplati da taj novac uloži u promociju sopstvenog sajta.
Ono što se sigurno svakom vlasniku isplati je da ako ima sopstveni sajt i ažurira podatke na njemu, treba da ima XML, i da njegovo poslovanje zahvaljujući tome može da se poboljša, sa ulaganjem u 2 sata programerskog rada.
Kako se kreira XML fajl?
Taj posao mora da uradi programer jer to nije baš posao za laike. Naravno, za programere koji znaju svoj posao, to je od početka do kraja kreiranja XML fajla, u najgorem slučaju vremenski zahtev od 2 sata.
Da, dobro ste čuli, posao od maksimalno nekoliko sati i kraj.
Imate gotovu proceduru za kreiranje XML fajla i možete ga kreirati kada god to želite. Adresu (url adresa) XML fajal dostavljate onim portalima za polovne automobile sa kojima se dogovorite oko preuzimanja podataka i čiča miča gotova priča. Da, ali ovo je Srbija i ta priča, na žalost ne poje vodu.
Da li auto plac treba da ima svoj sajt?
Naravno. Cena zakupa domena i hostinga na godišnjem nivou je red veličine oko 4000 (četiri hiljade dinara), a korist od promocije sopstvene firme na Internetu preko svog sajta je neuporedivo značajnija.
Ono što se događa u praksi je da mnogi vlasnici auto placeva progutaju priče velikih Internet portala i de facto im daju svoje podatke u vlasništvo. Kada se pojavi neki drugi, treći, četvrti, deseti i ko zna koji portal za polovne automobile, i koji im ponudi odlične uslove za oglašavanje, najčešće besplatne, tom auto placu su vezane ruke, jer njegovim podacima, dakle njegovim podacima o njegovim vozilima, upravlja neko drugi i odlučuje šta sme a šta ne sme sa njima. Naravno, što su vlasnici edukovaniji to su takve pojave manje prisutne, ali na žalost puino su prisutne u Srbiji.
Vlasnici moraju da shvate da je njihov sajt i podaci o njihovim vozilima njihovo vlasništvo i da treba sa njima da postupaju u svom sopstvenom interesu, a ne u interesu pojedinačnih sajtova, bez obzira koliki su ti sajtovi. To ne znači da treba da prekidaju saradnju sa bilo kime ako su sa njime zadovoljni, već naprotiv, da prošire saradnju sa drugima i povećaju šanse za bolju prodaju i samim tim bolji biznis. Tim pre ako je besplatno i ako ništa ne košta, to se u Srbiji posebno ceni.
Šta ne valja u ovoj priči?
Neznanje. Jedino ne valja neznanje onih koji imaju nešto, i one koji im pokušavaju proširiti znanje i omogućiti lakše i bolje poslovanje, doživljavaju kao dosadne i nerazumljive tipove.
Neznanje ubija, naše podneblje obilluje onima koji imaju svega viška a manjka znanja. Nije sramota ne znati. Sramota i blago rečeno je pomalo neodgovorno, ne ovladati znanjima koja mogu značajno da unaprede poslovanje. Svaki vlasnik auto placa vrlo dobro zna koristi od oglašavanja putem Interneta.
Da li svaki vlasnik zna da ako ima sajt i sopstvene podatke, može da značajno unapredi svoj biznis za nekoliko sati programerskog rada onoga ko mu je pravio sajt, ili onog ko nije samo programer na papiru?
Da li mu je svejdno ako njegov jedan oglas dnevno pogleda 20 ljudi ili ako to učini 50 ljudi? Izgleda da jeste.
U razgovoru sa našim partnerskim sajtom i njihovim menadžerima, saznali smo da je slika neznanja vlasnika u pogledu vlasništva nad svojim podacima, kreiranja XML fajla, smešna toliko da postaje tužna, ali to je srpska realnost.
Bolje da komšiji crkne krava
Jedan menadžer nam je prepričao svoj razgovor sa vlasnikom auto placa u Srbiji koji se sveo na sledeće i koji pokazuje koliko nam je kvalitetno školstvo i kako su nam sposobni preduzetnici. Vlasnik tog placa je shvatio da će dobiti mogućnost besplatnog oglašavanja na jednom posećenom portalu za polovne automobile, putem XML automatskog preuzimanja oglasa, ali neki srpski crv sumnje mu nije dao mira, pa je pitao menadžera, a koji je interes tog portala da besplatno reklamira, tj. promoviše njegov auto plac i njegova vozila?
Kada je dobio odgovor da i taj portal nalazi način da nekako neku crkavicu zaradi zbog činjenice da ga ljudi posećuju, vlasnik sajta se vispreno dosetio sa onim čuvenim: - ahaaa, dakle vi, portal ćete čak nešto i zaraditi od mene. Nedam oglase za svoja vozila bez obzira što je besplatno, jer, zamislite, portal će kao nešto zaraditi, a to nije u redu :)
Nije u redu bez obzira što je za nejga besplatno i što on dobija značajnu šansu da poveća svoj profit. E to se zove Srbija i sprski biznismeni tipa bolje da komšiji crkne krava nego da se moja oteli :)
Naravoučenije
Jedini način da kao narod opstanemo, da nas ne progutaju pametnjakoviči sa zapada i istoka, je da ne zaostajemo u razvoju. Da učimo i usvajamo nova znanja, a ne da ih se plašimo. To važi za sve oblasti pa i za oblast oglašavanja polovnih automobila. Zato XML nije bauk već nešto što može da koristi a ne škodi, i ništa više, ali ni manje od toga.
KOMENTARI (0)